Friday, June 24, 2011

DU LINDAR AV OLVON EN MIDSOMMARKRANS -

- och binder den om ditt hår...
Plockade en skärgårdsbukett här ute och mitt mål var att hitta olika färger som ger ögonen glädje. Sorterna är inte så många men jag lyckades få till en blandning av det lilla. Naturen får fylla upp allt det andra. Vi har havet, träden, sanden, en hissad flagga och allt ljuvligt i maten som tillför på alla plan.

Har precis bastat och badat balja med havsvatten. Gjorde egenbehandlingen i badet och det var ljuvligt. Våra unga kvinnliga gäster surrade och jag dusade iväg medan jag uppfylldes av energi. Nu är det killarnas tur att avnjuta värmen och fylla alla sina sinnen med den mjuka omfamningen av vattnet. Sen blir det grillat med tillbehör!

Midsommar, vi närmar oss slutet av denna ljuva månad. Detta är en speciell helg ur många aspekter. Förhoppningar, förväntningar hör till och kanske gör att vi ställer stora krav på oss själva för att få känna det alldeles specifika. Det är som det är och livet blir som vi gör det till. Jag övar på att släppa ansvar och låta de unga ta över i deras rytm. Jag kan ju bara ta ansvar över mig själv och mitt eget välmående. De andra ser ut att må väl och då är allt gott! Satte mig ner och skrev i väntan...

Provar barfotaskor som är tre storlekar för stora på mig, jag får jobba med att trycka fram tårna. Det är det senaste för löpning. En av killarna har använt såna här i snart ett år och finner det mycket bekvämt att jogga med "sockorna". Han har sprungit ca. två mil som längst. Det är intressant hur allt söker sig back to basic.

Önskar er alla som läser denna blogg en underbar helg med det bästa tänkbara för just dig. Lyssna inåt och handla därefter. Det blir till det bästa även om det kan kännas ovant skriver Monika från Längtan.

No comments: