Thursday, August 17, 2006

KUNDBERÄTTElSE/EN RESA I FÄRGERNAS VÄRLD

”Jag började mitt besök på Qi-Center med att prova Resonans. Som att basta fast mycket skönare. Det var vacker och lugnande musik, i en härlig miljö. Jag kunde själv bestämma hur varmt jag ville ha. Jag tror att behandlingen är ungefär en halvtimme, och efter cirka tio minuter började jag svettas rejält! När behandlingen var slut, kände jag mig ren och lätt. Och väldigt varm, då var det underbart att ställa sig i en dusch och skölja av sig i kallt vatten!

Efter att jag duschat fick jag i morgonrock, lägga mig i färgkupolen. Vilken var en fantastisk upplevelse! Uppbäddad bland kuddar, med en renad kropp, började färgerna sitt vackra spel. Till att börja med var de bara fantastiska att titta på, men efter ett tag kändes det som att färgerna tog mig med på en färd. Som i en dröm. Jag har dykcertifikat sedan några år tillbaka och har dykt på många vackra platser i världen.


Min resa startade på havets botten, med ett mörkblått vatten, till att långsamt stiga upp mot ytan. Jag började se solstrålarna skina genom ytan och det blå havet blev ljusare, för att sedan övergå till en grön nyans. Jag hade nått landytan. Men resan slutade inte där, utan jag begav mig uppåt, mot solen, för nu blev ljuset starkt gult. Det blev varmare och varmare, tillsist var det glödande rött. Förbi solen och ut i rymden. Den röda starka färgen mattades av och det blev helt svart. När jag tittade såg jag stjärnorna på himlen, det var vackert! Häftigt hur ögat och synen påverkar hjärnan.

När behandlingen var slut och färgerna försvann, rann det tårar från ena mitt öga. Jag kan inte förklara varför men jag tror att det beror på hormonerna i kroppen. Jag kände mig inte alls ledsen, men känslomässig. Det var en häftig känsla! Som när man vaknar på morgonen och känner sig lite konstig för att man drömt något under natten som berör en.

Jag önskar att det fanns något liknande i Umeå, där jag bor. Men jag får åka till Luleå istället. Skulle helst av allt ha en egen färgkupol hemma, där man kunde lägga sig ibland, bara för att slappna av och drömma sig bort en stund.”


Stina Levisson, 20 år

No comments: