Sunday, October 05, 2008

Glädje och förväntan

Tänk hur förväntan kan övergå i glädje. Ibland känns glädjen bubblande, ibland är den stilla, ibland är den pockande och ibland vill den bara ut.

Idag känns en stilla glädje inombords, en glädje som är varm och ombonad. Jag har varit med min familj, tagit en promenad, badat bastu, myst, ätit god hemlagad mat, skjutsat min dotter och hennes sambo till flyget, hälsat på mina svärföräldrar på hemmet och nu längtar jag efter en bio stund med min man. En stund som ser ut som om den ska skjutas på framtiden.

Så det kan bli ibland, det förändrar sig och vad gör vi åt det då?

Livet handlar hela tiden om att göra val som leder till olika tillstånd eller händelser. Det gäller att känna efter vad som fyller det inre med förnöjsamhet eller balans.

Nu väljer jag att sätta mig ner för att meditera, det var ett tag sen sist.

No comments: