Sunday, February 06, 2011

JAG ÄR VAD JAG TÄNKER!

Min tanke skapar min morgondag...Det finns otaliga "säg" om tankens kraft och det ligger något i dem. Vår hjärna är fullt sysselsatt av att "ducka" för alla inkommande tankar som flyger hejvilt omkring tills vi grabbar tag i nån av dem för att se vad som dök på. Mycket av det som upptar vår uppmärksamhet är mentalt skräp och vissa av dem har en tendens att fastna och ta över. Det kan vara något gammalt, något som hänt tidigare eller något som av nån anledning klistrat sig där. Många gånger handlar det om vår ofta förekommande känsla av otillräcklighet eller rädsla att inte duga. Ibland känns det  som ett åsknedslag
 Det har hänt mig otaliga gånger och det har satt igång ett ältande som verkligen äter inåt. Idag försöker jag verkligen att stanna upp och ta tag i det som försöker förgifta mig. Ofta gör jag det själv genom olika metoder som jag behärskar. Om jag inte kommer åt det söker jag hjälp av någon som besitter kunskap som av nån anledning inte är tillgänglig för mig just då. Idag väljer jag att tänka gott och sikta mot det som gör mig glad. Jag väljer att ta in ett strålande ljus som förhoppningsvis även strålar ut och sprider sig till allt runtomkring!

No comments: