Monday, June 26, 2006

REIKIHEALING SÄTTER FÄRG PÅ MIN TILLVARO!

Känner mig upplyft och fylld av förundran.
De senaste dagarna har gett mig insikter som verkligen har integrerats i hela mitt varande.

Min Grandreikimaster; Wanja Twan har hedrat oss på
Qi Center/Färgkliniken med sin närvaro. Wanja är svensk och emigrerade till Kanada vid 21 års ålder, idag är hon 72 år.
Hon är mestadels som alla vi andra, men hon har vigt sitt liv till att föra ut den Traditionella Reikin. Wanja har påmint mig om vikten av att följa sitt hjärta samt lyssna på den inre rösten.

Hon är en ”Story teller”, och detta möte visade mig värdet av det berättade ordets magiska kraft. Genom att lyssna med både hjärta och öron fick vi följa med på de mest fantastiska möten med olika människor och djur i flera länder och kulturer. Bilderna som framkallades på näthinnan fylldes av de mest fantastiska färger.

Wanja hade dagen till ära klätt upp sig i speciellt utvalda kläder i vackra färger.
Kjolen var klart grön (med tanke på gröna Irland som hon precis bevistat), blusen var turkos (som ett varmt hav), boleron gick i lavendel (som en vacker blomma) och jackan var klart rosa (som en pion)

Färgerna visade hennes närhet till urbefolkningar som ofta bär klara starka färger.
Wanja har mestadels bott vid Klippiga Bergen tillsammans med olika indian stammar och nationaliteter från hela världen. Detta var då väglöst land och där finns fortfarande hundratals björnar som lever nära inpå människornas visten.

Jag känner mig privilegierad som har fått tillbringa dessa timmar tillsammans med denna färgstarka, ödmjuka kvinna. Om tiden hade räckt till hade jag velat invitera henne i vår fina, unika färgkupol. Jag känner mig säker på att hon skulle ha SETT och uppskattat dessa otroligt rena och vackra kulörer.
Det får bli nästa gång, denna vistelse fick naturen fylla hennes sinne med färg och ljus. Hon sov över i mitt massage och healingrum, fönstret var öppet och hon njöt av storspovarnas sång i försommarnatten.

Efter att ha skjutsat Wanja till flyget var mitt sinne fyllt av färg och Reiki energi.

Lusten till mer energirikt arbete på vår underbara FÄRGKLINIK har fördubblats.
Det kommer mera; genom Monika

No comments: