Saturday, November 24, 2007

MEDARBETARE PÅ QI CENTER LULEÅ

Helén Grönberg, massageterapeut

Jag har jobbat som undersköterska inom hälso- och sjukvård sedan 1984 och har alltid varit intresserad av komplementär medicin och holistiskt tänkande.
2004 blev jag klar med min yrkesutbildning till massageterapeut, har därefter byggt på med Hawaiimassage utbildning samt Reiki 1 och Reiki 2.
Som massageterapeut arbetar jag med massage både i friskvårdande syfte och i behandlande syfte.


KLASSISK MASSAGE: en kraftfull svensk massage som bearbetar musklerna. Mjukar upp musklerna och får dig att slappna av. Flödet kroppen kommer i gång.

AVSLAPPNINGSMASSAGE: utgår från klassisk massage. Mjukare grepp och långsammare rörelser ger avslappning för hela kroppen. Vid behandlingen används varm olja.

AVANCERAD MASSAGE: en djup klassisk massage med triggerpunktsbehandling och stretch. Som komplement i rehabiliterande och förebyggande syfte kan du själv lära dig att töja dina muskler.

ANSIKTSMASSAGE: ökar blod- och lymfcirkulationen i an­siktet. Lugnande och avslappnande för hela kroppen.

FOT- OCH UNDERBENSMASSAGE: är skönt för trötta och tunga ben. Vid fotmassage behandlas underben, fötter och anklar där vätska lätt samlas.

HAWAIIMASSAGE: en intuitiv healingmassage som behandlar hela kroppen med fasta omslutande strykningar som följer kroppen meridianer.

PRISER 30 min – 300 kr 60 min – 500 kr 90 min – 650 kr

Ett stort steg mot fysiskt och psykiskt välbefinnande är att unna sig regelbunden, professionell massage. Det är viktigt med en god hälsa och att frigöra livsenergi genom att aktivera den självläkande förmågan hos människan, att lyssna på sig själv och sin kropp.

BESÖKSADRESS: Bergnäsvägen 15 ● 972 53 Luleå ● tel: 070-570 28 88

No comments: