Tuesday, December 11, 2007

ANDRA ADVENT OCH KNÄPROBLEM

"När andra ljuset brinner är snart lucia här,
hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär"


Just nu känner jag mig trött och har stort behov av att vila. För det mesta ligger min älskade man och jag i vår mysiga hångelsoffa på kvällarna och trycker. Det är skönt och fantastiskt att få vara nära någon som är så underbart närvarande. Jag blir varm av att tänka på kärleken.

Jag besväras av ett knä som samtidigt hjälper mig att sakta ner och ta det lungt just nu medan vi inväntar julen. Julen innebär ingen stress för mig, den kurar ihop mig i en ombonad värme med alla tända ljus och stjärnor som tindrar.

På torsdag får vi njuta av skönsjungande luciatåg och all strålande vackerhet, om inte annars så kan vi slå på tvn. Efter arbetet ska min man och jag bubbla i en pool på ett spa, äta en delikat måltid på Olivers samt fröjdas åt White Magic Show. Magi fascinerar mig även om jag inte förstår hur det går till alla gånger. Det blir härligt....

No comments: