Monday, December 31, 2007

GOTT NYTT ÅR!


Gott nytt år till er alla!

Här sitter jag tillsammans med vår svarta katt Maoe som spinner i mitt knä. Kl. är strax 12 på dagen och jag är fortfarande klädd i morgonrock. Det är ganska ljust utomhus och ängarna är nästan snöfria. Ska strax iväg till min älskade dotter Ida som åker tåg till Sthlm imorgon för att sedan flyga till Indien dagen efter. Under en månad ska hon och Sara färdas omkring i värmen, bland alla människor, dofter, platser och lära sig ännu mer om sig själva.

Nyårsafton....Löften?????.......

Mitt knä bekymmer har hjälpt mig att komma fram till viktiga beslut som handlar om att stå upp för mig själv. Jag har haft många samtal med Gud under denna period och lovat mig själv att vara i hjärtat, lyssna och handla efter det min inre röst påmint mig om länge.
Att älska är underbart men också utelämnande. Att stå upp för sig själv i alla lägen kan vara obekvämt men nödvändigt.

Det kanske innebär att jag måste sovra bland vänner, arbete, saker, upplevelser, situationer som jag är van vid eller känner mig trygg med. Det kanske innebär att jag vuxit ur något som närt mig tills nu......
Jag kanske behöver börja känna efter ännu mer vad eller vem som gör mig glad eller väl till mods. Vad eller vem kan tillföra mig tillväxt eller kärlek förutom jag själv.

Mitt löfte till mig själv är att avsätta tid till mitt skrivande som jag längtat efter i många, många år. Det har dock alltid funnits undanflykter eller ursäkter men nu är det färdigt.
Jag får nästan hjärtklappning när jag tänker på detta!

Min kropp har på alla sätt försökt visa mig att det är dags och istället för att bli riktigt sjuk så att jag via sjukdomen får insikter och kan förklara att jag tagit tag i min längtan så gör jag det redan nu.

Jag är tacksam för min familj, min älskade man som gör mig trygg och glad, min dotter som är så levande och sann, och min son som har en sån inre styrka och vishet.
Jag är tacksam för mitt liv, mitt hem och mina vänner.
Jag är tacksam för alla möten med alla viktiga människor.
Jag är tacksam för mitt arbete med helande och livinspiration.
Jag är tacksam för min intuition, för all guidning och vägledning.

Med detta önskar jag er alla ett bra avslut på detta och en underbar början på nästa ÅR 2008.......

No comments: