Tuesday, September 23, 2008

På väg att GUNGA in i skorna

Gå som en masaj, ja det ska jag roa mig med. Har köpt nya MBT walking skor som jag strax ska inviga på min kvällspromenad. Har redan gått in ett par sandaler i sommar och det har varit fantastiskt bra för mitt knä och sviterna efter diskbråcket.
Gången blir mjuk och följsam och det känns att hela ryggen påverkas till det bättre.

Det är höst nu och färgerna i naturen fyller mig med häpnad varje dag. Det är som att iaktta en tavla som konstnärer fyller med olika kraftfulla färger. Skiftningarna gör att jag kippar efter andan och jag märker att ögonen söker asparnas otroliga nyanser.

Gladast blir jag när jag ser hur kulörerna går mot rött, det är som att titta på en eld med lågor som dansar. Asparna är livfulla, det är som om de har så mycket att förtälja via de dallrande löven. De är nog naturens "pratträd"eller storytellers.

Solen är på väg ner så nu ska jag ila ut för att fylla mig med färgterapi. Samtidigt gör jag andningsövningar för att syresätta mig maximalt och rensa ut dagens oxiderade sura tankar. Jag minns inte om jag haft några sådana men bättre att förebygga än att surna ihop.

No comments: