Tuesday, September 02, 2008

SEPTEMBER, nu startar hösten!

Denna dag har i mitt minne alltid inneburit solsken. Min son föddes för exakt tjugo år sedan och vi har alltid firat hans födelsedag lättklädda utomhus. Min son är en jungfru i tecknet och för mig en viktig stråle av ljus.

Jag har för hans skull lagt in en ledig dag för att förbereda middag samt baka tårta. Han är fullt upptagen med sitt men jag ärar hans dag genom tid och förberedelse. Jag gör det med glädje och för att jag älskar födelsedagar som innebär en högaktning för just den här viktiga personen.

Mina två barn är det viktigaste jag har åstadkommit under detta jordeliv och jag kommer troligen att förära dem resten av denna jordevandring.

Just nu är himlen grå, det kanske är förändringarnas tid som är i intågande. Det sker en skiftning av energi på alla plan och just nu är ridån fördragen för att vi ska hållas i spänning om vad som komma skall.

Det är bra att inte veta allt...........

Tänkvärda rader, tisdagen 2 september, min sons födelsedag:

Livet är en välsignelse

Människan är född för att glädjas

Inom alla människor finns

obegränsade resurser av energi,

intelligens och lycka.

Maharishi Mahesh Yogi

No comments: