Monday, December 29, 2008

Ett värdigt avslut av år 2008

Spikmattan är mitt bästa verktyg just nu, idag var det trettonde gången jag låg på den och mediterade. Jag har blivit oerhört medveten om mina spänningar i rygg/skuderblad och nacke. Därför är jag konsekvent i användandet av detta enkla arbetsverktyg.


Jag vill mig själv väl och jag vill ha muskler som inte behöver vara på högspänning när jag kliver över tröskeln till år 2009. Meditationerna är inre resor som fungerar som vänliga samt medkännande tillbakablickar på mig själv och mitt liv. Jag reser mentalt och känslomässigt tillbaka till situationer, ögonblick där jag gjorde ett smärtsamt beslut om mig själv och mitt varande. Allt som skapar lidande i mig idag har jag märkt startat för länge sedan.


Vi kan inte göra om det som har varit, blivit sagt eller gjort men vi kan skapa en försonande, förlåtande och medkännande känsla för det som hände. Det blir ofta en dominoeffekt som skickar vibrationer även till det som är nu. Vi kan läka oss själva även om det kan ta tid, och det har vi ju gott om?


Jag önskar mig själv ett GOTT NYTT ÅR och detsamma önskar jag er alla som läser denna blogg.

Avsluta det som ni har "burit" färdigt och skapa målbilder om det som ni önskar er!
Lycka till.........

No comments: