Sunday, December 21, 2008

Midvintersolstånd

Vilken underbar dag. Sov ut på morgon och efter en smoothie gick min man och jag ut och promenerade. Några minusgrader och vindstilla. Solen gick upp när vi var på väg hem och vi kände oss jättenöjda. Åt frunch och fortsatte med städandet sen igår. Fick oväntat besök av en god vän och det blev ett härligt uppbrott.

Dagen och gårdagen har känts så långa, som om vi fått extra tid helt plötsligt. Det är märkligt hur tiden kan tänjas ut och hur mycket njutbart man kan hinna med på en dag. Igår på lördag kände jag verkligen efter hur jag mådde av att städa och göra fint i hemmet. Jag ställde en inre fråga om jag tyckte det rent ut var roligt och fick ett klart och tydligt JA till svar! Jag hann med det mesta och tände många ljus när mörkret föll på. Allt kändes så fullkomligt och vackert.

Idag är det ju midvintersolstånd och det gör mig glad att veta att dagarna börjar bli längre sakta men säkert. Ser framemot julhelgen då vi får rå om våra barn med deras respektive partners samt min syster med familj. Vi ska ha det lugnt och skönt, elda i kaminen och tända många ljus. Mitt mål är att vara i hjärtat och leva med och av villkorslös kärlek!

No comments: