Saturday, December 20, 2008

Raska fötter springa tripp, tripp, tripp.......

Mamma har så bråttom klipp, klipp, klipp............

Idag är en sån dag för mig! Ett medvetet glädjefullt val så här dagarna före julafton. Vi ska städa, vi ska feja...........

Vaknade tidigt och kände mig totalt utvilad, låg kvar en stund och inväntade ljuset som aldrig kom. Min man gjorde upp eld och jag la mig framför kaminen på min spikmatta och mediterade. Detta är dag fem på spikmattan och det känns bättre och bättre för varje dag. Efter ett noga övervägt val har jag bestämt mig att varje dag ge mig gåvan att kurera spända ryggmuskler på piggarna. Första dan var ohygglig från starten men sen somnade jag till.

Just nu forskar jag i effekten av medvetenavslappning under en längre intervall. Det blir intressant att se hur mina ryggmuskler svarar efter behandlingen. Återkommer......

Vi har gått en promenad i det lilla ljus som visar sig just nu och det kändes jätteskönt. Denna lilla skrivande stund har gett mig inspiration till att plocka fram dammsugaren och golvmoppen. Jag tar vara på den och sätter igång nu!

No comments: