Saturday, May 30, 2009

På väg, åter på väg....

Vi passerar precis Umeå på väg upp från Brattsbacka och våra kära vänner. Det har varit ett arbetssamt och intensivt dygn i förberedantets tecken. Vi har gjort olika sallader, skalat potatis, skurit tomater, rädisor, diskat, städat, lövat, pyntat loge, dukat, smyckat m.m. I Västerbotten har man stora kalas, det påminner mig om Emil i Lönneberga när de gjorde i ordning gästabud. Vi har haft trevligt tillsammans, ätit god mat, samtalat, masserat - fått massage, delat erfarenheter och umgåtts under väldigt trivsamma och intensiva former.

Vi åkte precis innan de andra gästerna anlände och hela familjen såg glada, nöjda och avslappnade ut där de satt i trädgårdsgruppen framför huset. Det kommer att bli en bra fest för Doris 50 år, precis som hon har önskat.

Idag, lördag har det varit kollosalt varmt även om jag mest befunnit mig i köket. Termometern på bilen har stått på 26 - 27 grader sen vi startade för en timme sedan. Vi har några timmars körning framför oss och räknar att vara hemma vid 20 tiden.

Himlen är helt blå, träden som kantar vägen skiftar i olika gröna nyanser och trafiken är lugn och ganska gles. Här sitter jag tillsammans med min älskade man och kan inget annat just nu. Vi är på väg och bilen tar fram oss på bra vägar.

Det har varit en speciell vecka med en hel föreläsningsdag. I onsdags hade jag frukostföreläsning för I 19 i boden samt Färgföreläsning på Länsförsäkringar på kvällen. Det ÄR så roligt och inspirerande att föreläsa eller göra talareuppdrag. Nu siktar jag högt och skarpt när det gäller föreläsningar som når ut till MÅÅÅÅÅNGA personer på samma gång. Det är jag bra på och det vill jag ur hela mitt hjärta göra. Var som helst, ofta och med olika rubriker.

Livet ÄR här och nu och ALLT är möjligt

www.livskraft.info www.kompetensfokus.com www.halsofokus.com

No comments: