Wednesday, August 19, 2009

Solen lyser och det är onsdag

Jag är fortfarande hemma och tar hand om mig själv. Jag sitter/står och skriver på olika bloggar aktuellt http://www.livskraft.info/ http://www.halsofokus.com/ http://www.driftig.nu/ (livskraftinorr.nu)

Skrivandet är en skatt att förvalta! Det är fantastiskt skönt att pränta ner tankar som dyker upp allteftersom och då får det genast plats med nytt i hjärnans inkorg.

Har varit iväg en sväng för att fixa telefonen, som tydligen varit missvisande ett tag under min frånvaro, på Färgkliniken. Det slutade med att jag bytte operatör och det kändes helt okey.

Nu ska jag gå på en kortare promenad innan jag lägger mig på Shakti spikmattan och mediterar.

Ikväll åker jag och en god vän ut till Lillskorven och Längtan där vi ska ta hand om oss själva och varandra. Det blir jättebra att komma ut till paradiset igen. Igår fick jag en behandling som balanserade upp mina chakran och idag känner jag tydligt av axlarna och skulderbladen.

Under meditationen igår kväll fick jag en stark påminnelse om att sätta igång med en av mina tänkta böcker. Titeln serverades i guldskrift och omslaget var ett foto som jag har i min ägo.

Jag satte mig ner omedelbart och började skriva.......I höst tar jag mig tid att formulera det som länge väntat på att få uttryckas.

Jag börjar jobba nästa vecka och förbereder mig med att formulera skrift/program till fem inplanerade föreläsningar/workshops. Det ska bli JÄTTEroligt att komma igång med den delen av verksamheten. Att föreläsa och utbilda det ÄR det bästa jag vet!

No comments: