Sunday, February 05, 2012

2012! DET BLÅ ÅRET SOM FÖRESPRÅKAR KOMMUNIKATION:

2012 är nu! Om jag tar hjälp av eneagram, numerologi samt färgkoden  är vi inne i ett år av kommunikation. Vi adderar alla siffror i årtalet, 2+0+1+2=5, vilket ger nr. 5 som innehar blå färg (enligt det här sättet att tänka) och förespråkar kommunikation.

Kommunikation innebär mycket. Vi kommunicerar verbalt, globalt, skriftligt m.m. Lika viktigt är det att kommunicera inåt för att veta vem vi är. Att stanna upp, lyssna och bli varse den inre rösten och känslan är personlig utveckling som öppnar nya dörrar till utveckling. Kommunikation bygger nya broar mellan människor, djur och natur.
Det finns några utvalda punkter jag använder vid utbildningar inom ex. barn/äldreomsorg vilka sammanfattar en del tänkvärt för medmänsklighet::
  • att bekräfta - bli bekräftad
  • att beröra - bli berörd
  • att höra - bli hörd
  • att se - bli sedd
Personligen har jag startat upp året med inre kommunikation. Det var kanske inte självvalt men nu är det så. Jag halkade och bröt höger arm strax vid handleden i slutet av november 2011. Jag har levt lite som en eremit hemma i vårt hus efter frakturen. Fallet resulterade också i diskbråck som blev kännbart när jag började vara uppe på benen. Diskbråcket trycker på ischiasnerven på höger ben och har varit oerhört komplicerat.
Imorgon börjar rehabiliteringen med träning i varmvattenbassäng på fullt allvar.

Vid olika val brukar vi använda uttrycket pest eller kolera och det har jag förlikat mig med för tillfället. Nervsmärtor eller doping!? Jag stod emot doping länge vilket innebar säng/soffläge. Nu väljer jag doping och klarar då av att gå, sitta och stå i lagom doser.

Energimedicin, Healing, Meditation/inre resa, Resonans med IR ljus är olika dagskomponenter.
Det blir bara bättre och bättre för varje dag!

No comments: