Monday, February 20, 2012

FRI SIKT...

Det händer ibland att sikten blir skymd och vi fastnar i något. På bilden är sikten skymd p.g.a. snöstorm men livet kan också yra omkring oss emellanåt.

Min uppfattning är att det är bra att stanna upp för reflektion då & då för att bli varse om vart vi är på väg. Men de flesta av oss är så upptagna med arbete och andra viktiga åtaganden så vi bara går på. Så också jag...

Även om jag arbetar med hälsa så behöver jag vägledas och om jag inte tar mig tid för att lyssna så får jag ibland abrupt stoppas. Stoppet den här gången blev dramatiskt med arnbrott som åtföljdes av diskbråck och där är jag än. Det har tagit tid att skrapa rutan för fri sikt eftersom motivationen på något sätt försvann.
Jag är van att använda ljuset som redskap men denna gång var det vattnet som kom med vändningen. Det varma ljuvliga vattnet som omsluter kroppen med sin mjukhet. Att inte behöva spänna kroppen av kyla utan bara njuta av känslan när kroppen med välbehag sjunker ner i det ljuvligt turkosa. Vattnet som ger ett perfekt motstånd under träningen och bidrar till rehabiliteringen.

Allt vatten är renande om man väljer att tänka så. Under en av mina utbildningar under en Kahuna på Maui blev vi ständigt påminda om vattnets naturligt helande egenskaper för rening. Där uppmanades vi att ta ett dopp i havet varje dag för att skölja av oss allt vi dragit på oss under dagen. Det finns ju ingen anledning att bära med sig "andras" bagage. Vi kan stötta och hjälpa men lämna det sedan till ägaren. Vi ska ta hand om vårt eget med medvetenhet för att bli ännu mer närvarande här och nu vid varje möte. Så, nu anväder jag varje stund i badet med njutning och jag känner skillnaden i hela mig! Jag är redo för fri sikt...

No comments: