Saturday, March 15, 2008

SOL UTE SOL INNE SOL I HJÄRTA SOL I SINNE

Jag är lysande, mitt ansikte har lapat sol idag och istället för snövit är jag skimrande rosa. Solens under! Har suttit ute i två timmar, mediterat, druckit energidrink, konverserat med vänner och mått allmänt bra. Så länge har jag inte vistats ute sen i höstas.

Åtog mig arbetet som lärare i Alternativmedicin på Kom.Vux. och det är underbart roligt. Min önskan att få delge detta fantastiska komplementära till undersköterskor som ska arbeta med människor gick i uppfyllelse.

Det är ett kortare block i utbildningen och tio intresserade människor deltar i undervisningen. I veckan gick vi igenom bemötande, beröring på alla plan och de fick lära sig en taktil ryggmassage som är otroligt avslappnande.

Till veckan ska de komma till färgkliniken och få prova färgbehandling samt få lite vetskap och kunskap om alla fantastiska färger, från Infrarött till ultraviolett.

Sitter på min kökssoffa och kikar ut genom fönstret, det är i början av den blå timmen och världen ser ombonad ut. På bordet står en bukett med tulpaner i blandade kulörer, bredvid mig ligger vår svarta katt och snusar.

Vårt hem befinner sig fortfarande i KAOS stadiet men det gör ingenting för vänder jag på ordet så blir det SOAK. Och det har jag verkligen gjort i mitt inre, sökt efter min egen sanning samtidigt som jag plockat upp mycket gammalt skrot som legat och skavt. Jag har städat och gjort om delar av min upplevda historia.

No comments: