Friday, June 13, 2008

Fredagnatt i juni!

Ljust dygnet runt, kan det vara bättre?

Endast fyra plusgrader utomhus så jag plockade in mina nya blommor som inköpts idag. Vit Calla, en underbart doftande anspråkslös växt som jag ska omplantera imorgon. Basilikan täckte jag över för den är känslig för frost och kyla. Jag tror att jag är lite lik basilikan för jag är också känslig för kyla. Den här tiden på året vill jag gärna klä av mig och helst gå utan strumpor, speciellt idag efter ett besök hos en fotvårdare. Men det är inte så mysigt att bli kall om fötterna för då fryser hela kroppen.

Jag tycker om värme som gör mig mjuk och avspänd. Det är skönt att känna solens strålar smeka kroppen, att känna en mjuk vind som blåser bort allt oväsentligt. Jag är mer en livsnjutare på sommaren än under vintern. Jag kan förlika mig med snö och kyla under den mörka årstiden men sommaren och grönskan väcker mina sinnen på ett helt annat sätt. Livet är mer närvarande här och nu. Alla naturljud och färger överväldigar mig och får mig att känna en oerhörd tacksamhet. Det är fantastiskt att känna vördnad över denna ljuvliga skapelse som vi är en del av. Jorden, naturen, mänskligheten, djurlivet - alla är vi ett och kommer från samma källa.

No comments: