Thursday, October 01, 2009

Leva livet, kom så ska vi leva, leva livet....

FÖRSTA OKTOBER, höst och temperaturen utomhus den sjunker sakta men säkert. Jag måste nog börja använda sockar och höstskor. Känner hur kallt det är om benen när det bara är två plusgrader. Idag har jag återvänt till Färgkliniken och beundrat min kollega Elisabets framfart när jag vistats utomlands. Hon har städat bort saker, målat möbler, flyttat om och gjort energi rörelse på kliniken. Det kändes bra och öppet att träda in i lokalerna. Det har blivit en nystart för oss nu när hösten gjort sitt inträde.

Imorgon ska jag förbereda inför föreläsningen i Kalix på lördag. Måste ta med mig lite PR material och dra ut lite papper som jag kan dela ut till åhörarna. Jag ser verkligen framemot att agera som talare inför demensföreningens årsmöte i Norrbotten. Demens och åldrande ligger mig varmt om hjärtat och jag står mer än gärna på barrikaderna för att bära fram de gamlas röst. De gamla som på alla sätt velat visa oss vägar att gå men som vi kanska bara rusat förbi i all brådska. Nu kanskae vi ska ta oss tid att titta, lyssna och andas...

Monika Palo www.livskraft.info www.driftig.nu blogg livskraftinorr

No comments: