Sunday, April 04, 2010

Solen lyser över oss med sitt ljusa sken!


Här är GUDAGOTT att vara! Har åkt skidor i drygt en timme på isen, suttit i solen på altan, haft besök av grannar och goda vänner och nu värmer vi bastun. Solen har strålat på ansiktet och nu känner jag hur det hettar. Vi har ätit, druckit kaffe och ätit påsktårta utomhus. Inga ägg idag så jag nöjer mig med bilden här intill. Påskdagen njuter vi av här på Lillskorven och det känns bara bra. Då & då har jag stannat upp och lyssnat på P4 på radion. Intressanta ämnen har avhandlats och däremellan har det strömmat ut avslappnande musik.
Vårfåglar har kvittrat ute och jag njuter även om jag inte kan definiera ljuden - arterna. De flera meter höga snödrivorna tinar i solvärmen, sakta men säkert. Bastun har lutat betänkligt idag, det lär ta ett tag innan den landat på backen. Vi har kört skräp efter den förre ägaren ut på isen och till veckan hämtar vi det med bil och släp. Snart har vi satt vår egen prägel på den här platsen.

För drygt en månad sen fick vi skotta in oss i stugan och nu är snön äntligen på väg att dra sig tillbaka. Jag är mer en vår/sommarmänniska än snö/vinter diggare.

Det blir spännande att få uppleva våren härute. Vi har en förfallotid då vi inte tar oss ut. Det kan bli om ca två veckor, vem vet? Inte vi och knappast någon annan?
Nu är det dags för bastubad och sedan tar vi igen oss!
Monika Palo bloggare på

No comments: