Tuesday, October 19, 2010

Föreläsningar På Friskvårdsmässan i Kalix...

gjorde mig glad! Gensvaret var upplyftande och flera personer sökte upp mig i montern efteråt. Det är ett lyft att få delge något som ligger mig varmt om hjärtat och dessutom lockar människor till ett aktivt deltagande. NSD reporter var med under föreläsningen men publicerade annat viktigt för dagen. Vid tillfället handlade det om TankensKraft som verktyg för att skapa hälsa. Den dag vi inser vilken styrka det är att medvetet använda sig av den mentala styrkan genom fokusering på det goda i tankarna kommer vi att nå långt med vårt välmående. Åhörarna fick delta i en stund med att göra en inre tankeresa för att veta vad jag försökte förmedla. Det kan vara svårt från början medan vi passerar en massa tankehinder men övning ger färdighet. Någonstans måste vi börja...

Mässan var trevligt upplagd och arrangörerna hade gjort ett gott arbete. Vädret utomhus var bra och det bidrog nog till att besökarna var färre under söndagen. Hälsointresset är växande även i Sverige och var man börjar nog inse sitt eget agerande och ansvar för att må bra på alla plan. Ingen förutom jag själv kan söka min väg till ett välmående. Min sanning kanske inte är din och din sanning behöver inte överensstämma med dina vänners... Idag är det tisdag och ny arbetsvecka. Arbetar på Färgkliniken med Färgterapi bl.a. mot sömnstörningar. Intressant med människor som vågar prova nya vägar för att komma framåt i livet. Nu är det dags att förbereda för en healingsession med Inre resa. Dagens affirmation: "Jag är stark, beslutsam och kraftfull!"

No comments: