Thursday, October 07, 2010

Min största LÄNGTAN just nu!?

Just nu är det harmoni med mina nära och kära. Längtan ute på ön, att bara vara lugnt och stilla. Avskildhet, ensamhet och eld. Havet och vatten i dess naturliga former. För mig är det uppfylld längtan att vara omgiven av havet, sanden, vågorna, bruset och ljusspelet. Den starka vinden kommer kanske att hejda en dellängtan, att plocka havtorn i skärgården. Men så är livet, ibland vill det sig inte och det får man tåla. Havtorn innehar den mest fantastiska orange färg jag upplevt hittills och bären fyller mig med vördnad över det vackra naturen har att erbjuda om vi är intresserade.

I helgen kommer jag att vandra på ön och inandas allt det vackra samtidigt som jag mentalt stänger igen. Att ha stuga på en ö innebär förfallotid då vi återigen är landfasta tills vägarna öppnar sig igen. Vi kan åka båt så länge havet är öppet och vi vet att vi tar oss ut. Sen vilar vi och låter Längtan gå i ide tills isen lagt sig. Då blir det nya dimensioner med snö och skidåkning...Men just nu ska jag bara njuta av här och nu med vedeldad bastu i totalt mörker, eld i öppna spisen, god mat och mitt bästa sällskap...jag och min man...
Idag promenerar jag till och arbetar på Färgkliniken. Njuter av en värmebehandling i Resonansen innan jag börjar med Reikiutbildningen. I helgen är jag ledig och nästa vecka är det behandlingar, konsultationer på kliniken som upptar min uppmärksamhet. På onsdag kväll föreläser jag om Din Personliga Färgkod i Piteå.
Jag önskar er som läser detta en underbar helg med mycket närhet och värme!


1 comment:

Anonymous said...

Tänk vad fint du skriver Monika. Jag riktigt ser dem framför mig, miljöerna och känslorna du beskriver. Ha en härlig helg Monika. // Hälsningar KIKKI
www.akirum.com