Wednesday, December 01, 2010

1:a dagen i december månad...

1:a advent har passerat och det lyser vackert i många fönster. Granar, ljusslingor, ljusstakar, stjärnor glittrar och hjälper oss hitta hem i mörkret. Det är en magiskt upplyst tid som verkligen känns bra i dessa nordliga breddgrader. En av glädjeämnena för mig är alla tomtar som nu kryper fram ur vrårna och helt öppet visar sig i all sin prakt. Det finns så  många charmiga, fina, fula, gulliga, tuffa, uppnosiga tomtar som alla har något speciellt med sig. Och de gör mig glad med sin uppsyn!
Tomtarna har fått bra platser i vårt hem där de fullgör sina uppgifter.
Alla är vi nöjda och tiden skrider mot jul...

Den här vintern är uppväckande för mig av någon anledning. Det känns som om jag vaknat och upptäcker världen via kameralinsen. Vintern har inte varit min bästa årstid och helt plötsligt ser jag allt ljus. Fullmånen som precis passerat visade sin storhet så länge och i många faser. Jag fotade och var helt förundrad. Färgerna utomhus är fantastiska och förgyller tillvaron där jag befinner mig. Solen lyser så starkt och glimmar via den vita snön. Jag är förundrad mitt upp i allt!
Jag har bra med arbeten som känns meningsfulla och för mig framåt. Idag och imorgon samt måndag - tisdag nästa vecka har jag ynnesten att utbilda äldreomsorgspersonal i taktil massage. Det är ett stort lyft, för de äldre vägvisarna har verkligen gjort rätt för att få medveten beröring varje dag. Hurra för kloka enhetschefer som stödjer sin personal till medveten utveckling. Hurra för personal som är redo för nya utmaningar! OCH, tack för att jag får göra uppdraget... 

No comments: