Thursday, March 03, 2011

Ögonyoga dag 20

Det är och har varit en sällsamt intressant resa via mina ögon. Att vända blicken inåt är nödvändigt för att lära känna sitt autentiska jag. Att vända och bända den åt alla håll och kanter är mycket kännbart och stundtals ansträngande. Hela kroppen, alla muskler involveras oavsett jag tänkt det eller inte. Just nu pågår en intensiv inre stretching i tinningloberna, jag kan nästan se skeendet framför min inre syn. För mig underlättar färgerna och ljuset min träning och det känns som om hjärnan får en avslappning i rörelserna. De monokroma färgerna i Ljuskupolen är snällast och hela kroppen är mest avspänd inne i globen.

Jag använder utevistelsen i ögonträningen och låter mina ögons rörelser färdas fritt i landskapet medan jag rör mig. Det är en spännande resa som jag verkligen inte vill vara utan. Så, fortsättning följer...

Ikväll ska jag medverka på en Hälsokväll på Rödkallens Äldreboende. Det ser jag framemot och önskar fortsatt samarbete även med detta boende. De gamla vill ha fler som medverkar till ännu bättre bemötande och mera medveten beröring. Storstigens boende är fantastiska med den personliga utvecklingen i ledning och bland personal och allt detta kommer de gamla till godo. Mera massage till de gamla!

No comments: