Tuesday, March 01, 2011

LJUSET ÖVER HAVET

Ljuset är tillbaka och det är ljuvligt. Jag är en solfångare som letar solar överallt med min kamera. En liten sväng hit eller dit har inte så stor betydelse. Ljuset lockar och pockar och livar upp tillvaron. Nu är dessutom vårmånaden mars här, igen, och vi vet vad som väntar. Jag har känt mig nöjd hela långa vintern som förvånansvärt inte känts ansträngande trots kyla och snö.

Kameralinsen har ljusat upp i livet och ljuset har varit med hela vägen. Det har återspeglat sig i det mesta, det enda jag känner att jag saknat är norrskenet som lyst med sin frånvaro. Färgerna fascinerar och är som ett levande konstverk på himlen.

Tur att jag har Ljuskupolen på Färgkliniken som kompletterar färgerna/ljuset som fattats ibland. De helt rena Monokromatiska kulörerna är helt bedårande och lyfter sinnelaget snabbt. De senaste gångerna har jag suttit i den tre meter stora globen och gjort min ögonyoga. Frekvenserna har underlättat yogasessionen och nervsystemet har varit mer avspänt under ögonrörelserna.

Jag är inne på min 18:e dag och det är definitivt lättare än från starten men fortfarande känner jag frustration och spänningar som dyker upp lite här och där. Det är rent sagt obekvämt men intressant. Vi har sex muskler som ska samarbeta kring ögonen och jag som är närsynt har definitivt ingen bra connection mellan musklerna. De jobbar ojämt och är inte speciellt villiga till ansträngningarna. Men skam den som ger sig...

No comments: