Thursday, March 24, 2011

VEM ÄR DU OCH VART ÄR DU PÅ VÄG!?

Vet du vart dina steg leder dig och vart du är på väg!? Brukar du stanna upp för att invänta dina inre svar? Ibland är den inre rösten så svag så det är svårt att höra den tydligt. Vi behöver stanna upp mitt i ett steg ibland för att bli varse om känslan som fortplantar sig inombords. Ibland känns känslan inte så bekväm men då är det extra viktigt att ge den uppmärksamhet. Så är det för mig iallafall...

Jag är nere i Mölndal och har föreläst för en grupp människor om demens. Innan en föreläsning pågår förberedelser både av fysisk karaktär samt ett intensivt inre arbete. Intentionen och syftet med en föreläsning är alltid att göra det yttersta för att professionellt delge av min kompetens inom temat. Jag känner mig själv ganska så bra och vet av erfarenhet att den strängaste och största kritikern är jag själv.

I förberedelsefasen tog jag kort som vägledning om vad jag skulle rikta min energi på för att vara förberedd och trygg inför uppdraget. Samma kort dök upp en dag innan samt samma dag evenemanget ägde rum. "Let go of fear -NOW!" Det var ett tydligt budskap om att släppa all rädsla att misslyckas eller att inte nå ut med det som jag verkligen vill förmedla. Jag tog tid för att meditera på rädslorna och använde mig av Räddningsdroppar samt EFT för att SLÄPPA begränsande gamla mönster. Och, det lyckades 100 %! Jag kände mig avslappnad, glad och säker under föreläsningen.
Fick fina rescensioner och många varma kramar efteråt. Så, nu ÄR jag redo för många härliga uppdrag för de äldre som har "trampat upp spår för sju generationer framåt" och bör föräras med röster som medvetandegör och uppmanar till bemötande och beröring på ett medmänskligt sätt!

No comments: