Wednesday, May 11, 2011

ISLOSSNING...

Islossning är bra och naturligt oavsett om den sker i vårt inre eller i bäckar, hav, sjöar eller åar. Fruset is är kallt och det behövs värme för att tina den. Naturen sköter om det i ett evigt kretslopp och vi människor skulle må betydligt bättre om vi också kände efter och släppte taget om förlamande sorg eller andra sinnestillstånd som hindrar oss från välmående.

För mig kom den här isolationen helt i rätt tid!
Jag har arbetat med mina ögon i tre månader och känner mig tacksam för mitt tålamod samt uthålligheten. Synen har klart förbättrats men eftersom jag är medveten om mina känslomässiga lager av stress så har jag insett att jag stoppat ner mycket av min sorg i olika muskelgrupper och då enligt mitt sätt att se bl.a. i ögonmusklerna.

Jag blev känslomässigt involverad i ett skeende som berörde mig djupt. Jag mötte en spegel som speglade mig själv i olika stadier. Min medkänsla öppnade mitt hjärta som drabbades av hjärtsvämning som har smält mina isar inombords. I tre dygn har tårarna sköljt ut oförlöst sorg och jag har tacksamt tagit hjälp av naturens förlopp. Jag har på djupt plan omvandlat allt berörande till kärlek och tacksamhet. Det har gjort ont men det har varit helande. Jag har sänt villkorslös kärlek till mina älskade berörda genom naturens element...

Ärkeängeln Michael har följt mig med "Decide to be happy NOW!" och det har varit en bra påminnelse om att vi alla har förmågan att styra våra tankar samt att känslorna är verktyget för omvandlingen. Nästa steg är "Explore your options!"Kom ihåg att allt är möjligt...

No comments: