Friday, May 06, 2011

SEMESTER I FÖRFALLOTID

Då var det dags för dagen med lyft! För första gången i mitt liv har jag fått ynnesten att flyga helikopter och det GILLAR jag. Det var underbart att sväva över skärgården och titta ner över is och öppet vatten. Henrik, vår pilot, styrde helikoptern med säker hand och jag ville bara sjunga "Din klara sol går åter opp..." Extra lycklig var jag för att vi hade möjlighet att ge vår underbare son en sån härlig upplevelse sett från ovan. Regnbågen visade sig som ett lyckotecken och förebådade sol även om det var lite grått ut just då. Mera helikopterturer önskar jag!
Förfallotid i skärgården är lite speciellt ensligt och skönt. Isen ligger kvar närmast land och vattnet är rörligt lite längre ut. Det är fantastiskt att höra vågskvalpet igen efter en frusen vinter och underbart att vistas ute i solen trots blåsten. Vi har eldat hela dan och badat bastu nu ikväll. Vi fick göra reningsritual med regnvatten. Det var skönt att skölja av sig vardagsstressen och börja falla in i ölunken.
Jag har äntligen börjat sätta mig in i SpectraLight, en metod i färgterapi, och testar den ivrigt på en blåslagen tå som jag stötte i ett bord i morse.
Rapport följer senare!

No comments: