Wednesday, July 08, 2009

Att öppna inre dörrar

Stjärnögon! Det kan inte finnas något mer hänförande vackert än att möta blicken i ögon som tindrar av glädje. Att se slöjorna vika undan och se stjärnglansen stråla ut ur en människa som är i harmoni just i ögonblicket. Jag känner mig så tacksam för alla möten jag får erfara i mitt liv.

Den här veckan har jag guidat eller väglett flera människor i s.k. inre resor som är en behandling där man ligger ner på brits, blir omboad med filtar, och får handpåläggning samtidigt som jag använder min röst till vägledning. Personen hamnar i ett djupt avslappnat tillstånd där tankeverksamheten dras ner och kroppen blir tung och avspänd. Personen är i ett s.k. mediativt elller halvhypnotiskt tillstånd där det är enklare att komma i kontakt med sitt känsloregister.

Guidningen leder personen inåt till det inre landskapet som vi alla har tillgång till när och om vi stannar upp. Andningen fördjupas och musklerna slappnar av. Vissa människor kan se bilder, färger och andra känner olika tillstånd genom kroppen. Jag fungerar som en katalysator, ett bollplank, en trygg hjälpare på vägen. Under hela sessionen arbetar jag som en kanal för healing eller energi. Healingenergin dras dit där den mest behövs, fysiskt, psykiskt, mentalt eller andligt.

Vi behöver alla göra en resa inåt för att lära känna oss själv. Långt ifrån alla gör det p.g.a. olika anledningar. Det kan vara ovetskap(man vet inte om såna metoder), rädsla(vad kan dölja sig under ytan), motstånd(av olika slag), humbug(brist på vetenskapliga bevis), ekonomi(pengarna räcker inte till) eller att man vill hitta den mest perfekta och trygga terapeuten.

Vissa människor bara är och mår bra i det! Det är ju det mest ultimata och det är något att sträva efter. Jag har arbetat mycket med mig själv för att må BRA. Återkommande gör jag inre resor själv när jag möter på nån slags problematik som jag inte riktigt klarar av i min vardag. Om det är något som tar ner mig så att jag tappar energin så vänder jag mig inåt med någon metod för att hitta grundorsaken till "fallet". Sedan möter jag det som finns där för att varsamt läka ut "såret"och bära med mig lärdomen av det.
Monika http://www.halsofokus.com/ http://www.livskraft.info/

No comments: