Thursday, July 02, 2009

Värme och sol i juli månad

Fantastiskt vilken början på den andra delen av året. Det brukar hända magiska saker för mig kring de här datumen första och andra juli nu när jag tänker tillbaka. Det är lätt att glömma bort sånt eller att de magiska händelserna bara blir en grå del av vardagen.

Igår den första juli köpte vi vår stuga "LÄNGTAN" ute på Lillskorven. Vi har fokuserat på den i snart två år och det har varit en oerhört bra tid för mig att träna på tillit och tilltro. Jag har arbetat stenhårt med tankens kraft och använt olika affirmations - och visualiseringstekniker för att nå målet. Namnet Längtan bara fanns där igårkväll när jag satt vid köksbordet och skrev loggbok. Det var som att stugan påminde mig om att verkligen ta vara på vår längtan och vara här och nu i den istället för att rulla den framför oss som en snöboll som blir större och större.

Det har varit många villovägar- spår under resans gång men sen jag var där med min man och dotter den 4 oktober för snart två år sedan så visste jag att det är platsen för oss. Vår oas, vårt paradis att ta igen oss på och stanna upp i livet. Havet är så nära på både bak och framsidan av stugan, vi hör måsar och trutar samt andra sjöfåglar skria ikapp med havets kluckande. Havsljudet är för mig det mest effektiva när det gäller mental avslappning, det "tvättar" rent i hjärnkontoren och jag blir fri en massa onödigt skräp.

Vi har mycket jobb framför oss när det gäller att rensa, vårda samt omhänderta (med varsamhet) något som varit övergivet i ca 10 år. Vi tar en dag i taget och känner oss för. Vi måste bo in där känner vi för att veta vad stugan vill just oss, jag känner att den här unika platsen har väntat på oss av många speciella anledningar. Det är spännande och inger harmoni bara jag sänder mina tankar mot ön.

Tankens kraft är fantastisk när vi använder den på rätt sätt. Vi drabbas alla av tvivel och rädslorna slår snabbt sina klor i oss när vi fastnar i tveksamhet eller ältande.
Jag har tagit hjälp av Tv programmet "På spåret" där tåget rusar fram säkert och målmedvetet i sin färd genom landet. När min tillit börjat dala eller jag känt svaj i min tilltro så har jag mentalt stannat upp och mantrat "Monika håll dig på spåret, ditt spår, oavsett vad andra vill påverka dig med. Tillåt dig inte att falla i gropar som tar ner din energi! "
Jag har VÄGRAT att falla i andras eller egna mörka hål även om jag famlat i luften ibland.

Jag har skapat bilder om stugan, möten med ägaren, köp, kontrakt och jag har känt hur det känns att vara där. Jag har känt glädje, jag har gråtit över hur vissa fantiserade händelser berört mig så starkt, jag har varit där, här och nu. Vi har varit uthålliga och vi har behövt den här tiden för att SÅ vår längtan, vattna, nära och äntligen skörda den. Tiden har behövts för vi var inte DÄR när vi såg vår LÄNGTAN första gången.

Ihelgen ska vi andas Dalaluft och umgås med min mans syster och svåger. Det känns fint och riktigt roligt. Ska öva kontemplation och stillhet under resans gång.. Har packat med mig alla eteriska oljor för REGNDROPPSTERAPI behandlingar. Det är så fantastiskt skönt att stryka ut oljorna på fötterna och dofterna når långt in på själsnivå.

Ha en skön helg och hör av dig om du behöver bli omhändertagen nästa vecka när jag åter är i tjänst.
http://www.halsofokus.com/ http://www.livskraft.info/

No comments: