Tuesday, September 07, 2010

En underbar uppstart i September!

En ny fin vecka har startat på ett behagfullt sätt. Igår valde jag att ta en ledig dag ute i Längtan i skärgården. Jag strosade omkring, fotograferade höstens ankomst, plockade lite lingon, fyllde/eldade badtunna, vattenvärmare och bastu. Bakade en paj och förberedde en underbar middag för mannen och nära vänner. Vi firade min älskades födelsedag med upplevelser.

Igår var en Brittsommardag. "Brittsommar är en ovanligt varm period, helst över 20 grader, som kommer efter en period med kyligt väder framåt hösten. Uttrycket brittsommar hänger samman med heliga Birgitta, som har namnsdag den 7 oktober. Ofta inträffar en riktig brittsommar i den vevan.Uttrycket indiansommar, som är samma sak som brittsommar, kommer av att de nordamerikanska indianerna brukade gå på buffeljakt om det var en varm och solig höst" Eva Barkeman Aftonbladet.
Jag gick omkring i linne & shorts och njöt av tillvaron på ön.

Idag är en ny dag och när jag tog ett kort för dagen så fick jag en vägledning om att mentalt höja min uppmärksamhet till ett högre plan för att finna lösning på något jag funderat på. Precis som duvan på fotot så har vi människor fått gåvan att låta sinnet/tanken sväva en bit ovanför det som händer allra närmast för att se det ur ett högre perspektiv. Att betrakta skeendet på avstånd. Det kan ge AHA upplevelser. Jag ska strax gå på en skogspromenad och låta tankarna sväva fritt...Sedan fortsätter jag med mitt förberedande arbete inför Stora Sjöfallet, boka in dagar för Avspänningsmassageutbildning, Färgföreläsning, Färgterapiutbildning m.m. Jag känner GLÄDJE just nu och med tanke på arbetet framför mig får jag en känsla av bubblande sockerdricka inombords. Det är fantastiskt att få arbeta med det som fyller mig med förnöjsamhet och ger inspiration. Monika Palo färg- & inspirationskonsult i norr!                                                                                                              

No comments: