Wednesday, September 15, 2010

Vad har bilden för budskap till dig?

Det spelar ingen roll vilken bild eller symbol jag betraktar, den har alltid ett budskap till mig. Beroende på vem jag är, hur jag mår, situationen jag befinner mig, referensramarna, erfarenheterna, åldern, känslotillståndet m.m. så tolkar jag bilden framför mig.Det kan vara 10 personer som betraktar samma bild/symbol och alla kan tolka den olika.
Det är en av orsakerna till att jag är så intresserad av bild, färg, ord & symboler. För mig är det oerhört kraftfulla verktyg för min livsresa.
Jag tar kort så gott som varje dag. Ibland är det för speciella syften, ibland rent allmänt, ibland för att komma i kontakt med frågor som gäckar på något plan. Det är som att använda sig av karta och kompass för att hitta rätta vägen just nu. Det kan vara AFFIRMATIONSKORT: med ord/symboler som förstärker det goda inom oss, VISUALISERINGSKORT: som hjälper mig att skapa målbilder med hjälp av tankens kraft, KÄRLEKSCITAT: som påminner om det enda viktiga i livet; Kärlek!, TAROTKORT: bilderna, siffrorna, färgerna & symbolerna berättar om mig själv i livet. Det finns måååååånga sorters lekar och jag väljer efter humör och känsla. Korten kan aldrig bestämma över mig men de kan hjälpa mig att hålla fokus samt hitta min riktning.
Kortet på Magikern här intill berättar ex. om att jag har alla möjligheter till hands det gäller bara att använda mig av det. Om det gäller så kan jag t.o.m. "trolla med knäna." Nästa helg 25 - 26 september har jag kurs i BILD/SYMBOL/TAROT tolkning i Luleå. Du som känner dig intresserad kan kontakta mig via mobil: , E-Post: info@livskraft.info eller Face Book

Nu till helgen 17 - 19 september arbetar jag med behandlingar och konsultationer under Kost & Hälsa evenemanget i Stora Sjöfallet. Förra helgen var dynamisk och vi förväntar oss åter givande dagar på Fjällanläggningen. Det är förtrollande vackert där uppe och naturens färgskrud är gigantisk. Det är FÄRGTERAPI på hög nivå...Vi kör 38 mil uppåt landet och färgskiftningarna tar nästan andan ur oss. Den 27 - 30 september leder vi en Retreat i tystnaden däruppe, målet är att deltagarna förhoppningsvis lär känna sig själv ännu bättre.




No comments: