Monday, September 20, 2010

September ÄR nr 9 och GULD...

Alla som är födda i september månad har siffran 9 som månadssiffra enligt NUMEROLOGI, de har GULD som månadsfärg och har EREMITEN som arketyp. Naturen är med oss och just den här månaden hittar du guld överallt om du är uppmärksam. I naturen finner du också utrymme för avskildhet eller kontemplation som eremiten har behov av för att finna ro. För att finna ditt autentiska jag behöver du sjunka inåt och öppna dig för en dialog.
Gå ut i naturen och förgyll din tillvaro! Stanna upp, var närvarande och andas i GULDET som finns överallt runtomkring dig. Enligt din Personliga FÄRGKOD så är du en och GULD i din färgkod. Enligt den metoden så står guld för FULLÄNDNING. Alla vi, även vi andra som har andra siffror - färger och färgkoder bör sträva mot fulländning i våra liv. Att skapa, göra val för sitt eget liv som leder till fulländning för sig det har vi alla förmågan till. Det enda som är, det är att bestämma sig för att göra det yttersta för att må väl!

Ordspråk om GULD: "Du är guld värd - Jag är guld värd" "Du är värd din vikt i guld - Jag är värd min vikt i guld" "Och guldet blev till sand - Och sanden blev till guld" "Du har ett hjärta av guld - Jag har ett hjärta av guld" "Att tala är silver att tiga är guld - Att tala är guld att tiga är silver" "Pojken med guldbyxorna - Flickan med guldbyxorna" m.m.

Om du är intresserad av att veta mer om färgkoder, symbolik, personlig utveckling på ett inspirerande sätt så kan du kontakata mig via info@livskraft.info eller 070 - 636 43 84. Jag anordnar föreläsningar, kurser, seminarier, workshops som öppnar upp för en inre och yttre dialog.

No comments: