Tuesday, September 21, 2010

Fjällvistelse ger naturlig FÄRGTERAPI

Naturen är helt oemotståndligt fantastisk. Att böja sig ner och begrunda alla dessa kulörer som sticker upp bland klippor och stenar. Alla färger från grönt, gult, orange och rött i just detta fall slutar aldrig att förundra mig. Eftersom jag arbetar medvetet med färgfrekvenser använder jag mig även av färgerna ute i naturen. Bara genom att iaktta kulörerna går färgernas frekvenser in genom våra magiska ögon och påverkar hormon- och nervsystem. Den röda färgens vågor är långsamma och djupgående. IR InfraRött ljus har de långsammaste frekvenserna och människans ögon kan inte uppfatta färgen som röd, den är mörk. UltraViolett har korta snabba vågor och är också mörk för människans ögon.

Genom att koppla in TANKENS kraft när vi begrundar färgspektrumen utomhus blir effekten mycket mer effektiv. Tankens kraft är stor och den dag vi förstått det fullt ut vill ingen av oss vara utan det medvetna arbetet med den. Att rikta tanken mot ett specifikt mål är som att stå och kasta pil mot en Darttavla. Vi siktar fokuserat för att träffa mitten och få de högsta poängen. Det krävs koncentration och precisionsarbete...
Just nu går min koncentration åt förarbetet inför BILD - Symbol - Tarotkortkursen som går av stapeln i helgen, 25 - 26 september, samt för RETREATEN i Sjöfallet 27 - 30 september. Det är helt underbart att koppla in färgernas påverkan i allt arbete jag gör. Korten vi ska jobba med är färggranna, naturen uppe i fjällvärlden prunkar av alla kulörer nu. Det är MAGI! Välkommen om du vill vara delaktig...

No comments: