Tuesday, January 22, 2008

HEALING FRÅGOR OCH SVAR

VAD ÄR RÄTT OCH VAD ÄR FEL? FUNDERINGAR!

Hej Monika! Jag har lite funderingar angående reiki healing. När man tar emot kunder som vill ha healing, ska man då hålla på alla de ställen jag fått lära mig eller ska man bara hålla där de har ont? Ska man hålla några minuter på varje ställe och lite längre om man känner att det behövs på vissa ställen? Hur många gånger behöver man i genomsnitt gå för att få healing?

Kan man annonsera om Reiki eller kan kan det andra vi arbetar med kanske uppfattas som lite hokus pokus i så fall? Vad tror du, är jag mogen för det? Konkurrens? Som du vet så kan även en kollega ge healing. Hon annonserar inte om det men ger det till kunder några enstaka gånger. En fråga till, måste jag kunna stänga av mig på något vis? En som jag känner säger att hon stänger av sig. Kan jag ta på mig kundernas krämpor och problem? Du hör....... jag har många frågor..... men känner att detta vill jag hålla på med...........det liksom bränner i mina fingrar att få sätta igång.

SVAR:
Kunder: Du kan hålla efter schemat eller efter känslan. Healingen dras av kundens inneboende intelligens dit den behövs. Håll på ett ställe tills du manas att flytta händerna. Healing intelligensen vet bättre än du och jag. Ibland betyder det 5 min ibland 20 min, det beror på personens problem.

DU TAR INTE på dig kundernas problem, men du kan KÄNNA AV dem, ibland ordentligt! Det släpper när det jobbat klart, ibland behöver obalanserna nämnas i ord för att kunden ska förstå och hjälpa till att släppa.

Det är bra att ta healing behandlingar tätt, från början speciellt, varje dag eller som man har tid eller råd till. Sen kan man göra längre uppehåll eller gå då och då.
Man kan aldrig utlova något men vi vet att på något plan förändras saker och ting till det bättre.
Du är bara ett verktyg som fungerar som mellanhand.

Annonsera om du känner för det eller förmedla muntligt.

STÄNGA AV SIG: Jag stänger aldrig av mig, jag är ett instrument resten av mitt liv. Reikin blir extra aktiverad ju mer jag medvetet använder mig av den, på mig själv och andra.

Konkurrens: Det beror på hur vi ser det, visst vi är konkurrenter men också kollegor. VI ÄR ALLA UNIKA och har något SPECIELLT att bidra med för ljusets växande. Vi har alla något säreget. Det gäller bara att hitta det….

HOKUS POKUS: Det mesta sitter i betraktarens öron/ögon/uppfattning/förhållnings sätt. VAD är rätt eller fel?/Vad är bra eller dåligt?.
Jag jämför REIKI med Qi gong, Tai Chi eller Yoga. Ett förträffligt sätt att arbeta med KI eller QI energi på ett kraftfullt och medvetet sätt. Jag står med värme upp för REIKI på alla plan och i alla sammanhang. KÄNN efter hur det är för dig!

Vet ej om dessa svar kan hjälpa dig på vägen. Precis som för dig så brann det i mina händer av att sätta igång med healing behandlingar, jag förstår dig. Du är ju TERAPEUT, du vet när det är dags.
Kram Monika

No comments: