Tuesday, January 22, 2008

JANUARI TANKAR I HORISONTAL LÄGE

ÄNTLIGEN har jultomtarna fått dra sig tillbaka, nu är endast hustomtarna kvar!

Igår kväll plockade vi ner tomtar, ljusstakar, kulorna i julgranen och bar till sist ut den barrande granen. Befriande är ordet eller känslan för denna enkla handling när man är två.

Min diskutbuktning har gjort mig beroende av hjälp vid alla lyft eller vridrörelser. Jag har fortfarande ont i benet när jag går och denna dag har mest bestått av vila.

Jag intar forfarande mest horisontal läge på rygg och då passar jag på att meditera. Igår morse såg jag mitt bäcken bli genomlyst under en session på högre höjder och såg hur den lilla kvarstående disken varsamt puttades på plats samt förstärktes med gelé.

Var till min kiropraktiker nån timme senare och han konstaterade att kategori 3 var borta (diskproblem är löst) nu är kategori 1 det som krånglar dvs. musklerna. Jag uppmuntrades till mina visualiseringsövningar samt självhealing. Nu mediterar jag minst två ggr om dagen och avhandlar allt som bekymrar eller påverkar mig på något plan.

För en vecka sedan avled min pappa, 87 år gammal, och jag fick ynnesten att följa honom över på andra sidan samt lämna över till min svåger Bengt som gick över för fyra år sen.

Pappas död har medfört händelser som är kraftfullt påverkande och nödvändiga. Min lilla pappa som hade så svårt med kommunikation i livet har öppnat många dammar efter övergången.
Han har haft fullt upp den sista veckan.

No comments: