Monday, January 28, 2008

BERGSMEDITATION OCH DELFINMEDITATION

DR.USUI MEDITERADE PÅ BERGET KURAMO I TJUGOEN DAGAR för att nå upplysning när det gäller Reiki

Jag har mediterat på min kökssoffa i fjorton dagar för att hela min höft. Varje dag har jag gjort inre resor via en Bergsmeditation samt en Delfinmeditation. Dagarna innan gjorde jag åldersregressioner samt andningsövningar. Eftersom jag gav mig själv ett löfte om att avsätta tid för min bok så har jag också skrivit varje dag.

Bergsmeditationen ser olika ut varje dag men varje gång sker healingprocesser på hög nivå. Jag har haft ynnesten att följa min pappa över på andra sidan och fått betrakta hans process efter döden. Jag har blivit tilldelad olika mästare som hjälpt mig samt de närmaste i min familj under fantastiska sessioner. Jag har fått många budskap som hjälper mig i min utveckling och jag har fått gå igenom medvetande höjande händelser i mitt inre.

Vi får vad vi behöver och när vi behöver det. Det kan kännas arbetssamt och uppoffrande på många plan men hela tiden blir vi vägledda. Jag fick min prinsessan på ärten bädd på min köks soffa, för att ta tid till eftertänksamhet, sorgprocess och vara närvarande med ett stillsamt stöd för min man när han fick ett utmattnings genombrott.

Allt har varit kännbart och jag känner mig så tacksam för alla verktyg vi haft genom detta andliga arbete. Det finns en djupare mening med det som händer i vårt liv och ibland måste vi stanna upp för reflektion. Jag känner en ödmjukhet inför detta liv som är så variationsrikt.

Jag köper hem färgglada tulpaner varje vecka som en påminnelse om allt det vackra när jag nu ändå ligger här och vippar med tårna....

No comments: