Thursday, May 22, 2008

GRÖNSKAN ÄR TILLBAKA

Äntligen börjar det SPIRA LIV! Den här vårgröna färgen fyller mig med ny förhoppning om livet.

Gräsmattorna börjar bli gröna och ur knopparna på träden börjar det skjuta ut blad. Fåglarna sjunger fantastiska serenader hela dagarna.

OCH; jag har börjat promenera med hjälp av stavar.
Det här är fjärde kvällen jag gått stavgång och gjort ordentlig stretching efteråt. Nu har jag nått ca. två km. och benet protesterar inte lika mycket. I början känns det som om jag tar ett steg med ett köttsligt ben och nästa med ett träben. Men det balanserar upp sig och innan jag är hemma känns de skapligt jämlika.

Jag är också inne i en fas då jag verkligen försöker räta till syra/bas balansen. Citron och limevatten samt ökad dos med pH-kalk, lecitin för alla cellmembran och Krill plus med omega 3.

Jag försöker höja immunförsvaret med djupandning för att öka syresättningen i musklerna samt behandlar med MMV apparaten för att stärka de inre organen.

Det är mycket nu, men det känns väldigt stimulerande. Det ska nog bli ordning på mig också. Skämt åsido, egentligen mår jag oförskämt bra på många plan. Jag lever med en man som jag verkligen trivs med och känner stor kärlek för, mitt hem börjar få en underbar struktur och balans. Jag tycker om att strosa omkring här hemma och bara njuta av harmonin som börjar flöda. Nu ska min älskade få sig en balanserande stund med MMV.

No comments: