Thursday, May 29, 2008

REIKIKONVERSATION

Monika: Hej! Hoppas du varit riktigt flitig i Reiki världen! Jag tycker jag känner energierna virvla omkring????

B: Absolut. Jag har några personer på rejäla avstånd som gärna låter mig öva på dem och som jag får feedback ifrån. Det går bättre och bättre att "öppna upp" känns det som.

Men jag kan känna en trötthet efteråt speciellt om det är svårare saker..Jag testade på hunden
p g a att han har haft ett otäckt sår på kinden som varat o luktat skunk senaste tiden. Igår säger min man (som bara diffust vet vad jag håller på med) att: Hunden har slutat lukta! Yes!!

Vet du hur hunden gör när jag lyfter händerna som paraboler? Han kommer fram och lägger sig pårygg vid mina fötter! Helt fantastiskt & rörande. Jag är helt såld på Reiki.Oj!

Monika: Hurra! Tröttheten kanske är berättigad just nu när du är i 21 dagars perioden. Din egen trötthet kanske aktiveras när du jobbar på med andra, den får sig också en dust. Eller?

Hunden! Du kan också tänka dig hur du renar hunden med strålande vitt ljus eller låter honom mentalt stå under ett underbart vattenfall som sköljer genom honom kroppsligt, psykiskt, mentalt och andligt. Djur förstår precis vad vi sysslar med, de har väntat länge på vår medvetna delaktighet för helandeprocessen.
Jag är glad för din skull och för världens skull.


B: Tänkte inte på 21-dagarsperioden..inte underligt att jag känt mig trött, gråtmild och upprorisk precis som förra gången. Reiki ruskar om mig inifrån o ut. Ska ta det lugnt med tränandet tills perioden är över..kanske onödigt att köra för hårt med energierna. Är nöjd med det jag gjort hittills i alla fall. Jag har varit inne o läst om reningsmeditationen och den kan nog vara användbar till lite av varje. Tack så mycket!

No comments: