Friday, May 16, 2008

TANKENS KRAFT, tankar

Du är vad du äter.....

Du är vad du tänker....

Din tanke idag skapar din morgondag...

Egentligen så tror jag inte att vi har en aning om hur stor tankens kraft är. Allt startar ju med en tanke eller idé.

Jag var på en fin invigning av Yogahuset i Piteå i går som påminde mig om just tankens kraft. Kristina som är en god vän till mig höll sitt eget invigningstal där hon berättade om huset från första tanken för tolv år sen till igår när detta stora palats invigdes. Hon har köpt en hel kyrka där hon kommer att bedriva sin verksamhet och det är jättefint.

Det finns många metoder hur vi medvetet kan arbeta med tankens kraft på ett målinriktat och fokuserat sätt.

Nu ska jag dela med mig det sätt jag valt att arbeta med just nu. Jag har fått en vacker ask i egyptisk stil som jag renat med tanke på ändamålet. I asken har jag lagt ett vackert kort där det står

"Allt som finns i den här asken ÄR"

I asken har jag lagt ner önskningar, visioner som är viktiga för mig just nu i form av färdigskrivna dokument, nedskrivna rader e.tc. Jag kan också lägga ner foton av personer som är viktiga för mig för att förstärka deras välmående.

Asken är för mig en helgedom dit jag fokuserat sänder riktade tankar eller önskningar som jag föreställer redan har uppfyllts.

När det är klart tömmer jag ur det som redan är passé och lägger dit något nytt.

Fantasin är en tillgång! Prova får du se.......

No comments: