Monday, February 09, 2009

Att må bra är en hetidssysselsättning

Här ligger jag på mage på min nya orange Shakti spikmatta och bloggar. Ligger på en ängsgrön cirkulär ryamatta i vår avspänningsdel i vardagsrummet.. Här är varmt och skönt framför brasan och jag har precis kommit fram till att detta är den 55 dagen jag använder mig av spikmattan. Den är en gudagåva till mänskligheten och otroligt lättanvänd var man än befinner sig. Vi är två personer i vårt hus och nu har jag köpt in matta nr två. Den gröna står för balans och harmoni och den orange för energi och kreativitet. En härlig kombination.....

Det är mycket kännbart att ligga på mage, först svider och bränner det och sedan blir jag mycket avslappnad och varm. Magen påverkar hela kroppen och eliminerar verkligen stress. Endorfinerna och lugn & ro hormonet Oxytocin som frisätts bidrar till en god nattsömn.
Fortsättning följer senare, nu lägger jag mig på sidan en stund......

No comments: