Tuesday, February 03, 2009

Fick oväntat besök i helgen

Har legat bortkopplad några dagar p.g.a oväntat besök. Jag tror utan att veta att besökaren hette Influensa och den hade feber, illamående, ont i kroppen som anhängare. Nåväl nu har de bankat på här, inombords och överallt äntligen har de väl fattat att besöket är över. Det känns som om de packat ihop sina pinaler och gör sig klara för avfärd.

Sist jag hade feber och mådde så här uschligt var när jag kom hem från Zanzibar, mars 2007, gången innan det kom vi hem från Bali, april 2006. Den här gången kom jag hem från badhuset i Luleå där jag simmat 550 m och badat bastu med min kära syster. Så det kan bli....

I alla de här sammanhangen har det handlat om inre beslut som vuxit fram sakteligen och kosten har varit en viktig ingrediens. Alla tre gånger har jag "drabbats" av illamående (p.g.a. hög feber) och det har blivit väldigt vilande på matfronten. Stort intag av vätska som sköljt igenom kroppen ordentligt. Hjärnaktiviteten har varit obefintlig och det har blivit en bra vila på alla plan. Jag har länge funderat på att radikalt köra en kostmetod men har skjutit upp det för att jag lagt min energi på träning, spikmatta och meditation.

Men, återigen fick jag hjälp på traven. Det var dags nu kombinerat med det andra. Jag kan bara tacka och ta emot. Nu siktar vi på LCHF så får vi se vart det leder.

Efter några dagars uppehåll från träning ska jag sakta ta mig ut på en promenad i morgon. Om inte annat så bara för att andas in frisk luft och ljus. Spikmattan har jag legat på varenda dag och meditationerna har hängt med. Spikmattan var faktiskt min räddning i natt när jag väcktes flera gånger av en grym värk mellan skulderbladen. Jag klev upp kl. 03.40, hämtade mattan och la mig på den i sängen. Det tog bara en stund så släppte den infernaliska värken och jag sov till på morgon.

Nu ska jag bada bastu för att svettas ut förhoppningsvis de sista bacilluskerna. Efter det ska jag äta näringsrik lätt mat och dricka mina vitaminbomber.

No comments: