Wednesday, February 04, 2009

På spåret igen

Efter några dagars inkubation är jag på spåret igen. Tar det lugnt idag, 2:a feberfria dagen, dricker mycket vatten, intar mineraler, vitaminer, Fitline hälsoyoghurt och äter snäll näringsrik kost med bra fetter. Aptiten är inte så stor.....Känner mig tacksam för vilo- reningskuren som blev en lämplig inledning till LCHF kosten som jag planerat att bli ännu mer konsekvent med.

Är också tacksam för min visa kropp som är självläkande och alltid vet när det är dags för nästa steg! Om jag inte är "där" fullt ut så får jag hjälp på traven på det ena eller andra sättet....Jag är förundrad över hur mycket styrka och tillgångar vi har inom oss om vi bara tar oss tid att lyssna. Vi behöver nog bara förstå vad det är vi verkligen önskar...

Vår inneboende intelligens stöttar oss
  • att bryta mönster, olater
  • är sin egen doktor & mästare
  • är seg & uthållig
  • är stark & klok
  • har sin egen medicin
  • är vår väktare/beskyddare

En berättelse om indianernas vishet (Sann eller inte så brukar jag tänka på den när det är dags för ett avgörande beslut):

Det var dags för slaget vid Little Big Horn och Sitting Bull inväntade gryningen. Han visste att det inte fanns någon utväg så han sammanfattade slaget de hade framför sig med: "Det här blir den perfekta dagen att dö på"

För mig betyder det inte att JAG fysiskt ska dö utan att det som jag är klar att lämna, avbryta, förändra, ta tag i, sätta igång med....Jag kan ha funderat på temat ett tag och bara inväntar "rätt" dag. Jag har agerat så i olika sammanhang och det fungerar. Helt plötsligt en morgon då vet jag bara att det är dags, det finns inget som kan hindra mig......

No comments: