Saturday, February 21, 2009

Reportage i Norrbottens Kurirens helgmagasin 21 februari

Spik i foten? Nej, men drygt 6.000 i ryggen. Egentligen låter det inte klokt, hur tänkte vi - spikmatta!!?...........
Text: Kicki Linna Foto: Roland Lundström
http://www.kuriren.nu/ Helgmagasin C, sidan 14

Norrbottens Kuriren besökte oss på Färgkliniken för att få testa Shakti spikmatta och få en egen uppfattning om mattan alla pratar om överallt. Jag var då inne på min 56:e dag och idag är det dag 69.

Min frusna skuldra är mycket rörligare och har slutat värka för länge sedan. Avslappningsstunderna på mattan har bidragit till att jag klarar av fysisk träning på Nautilus och jag känner mig starkare för varje dag som går. Men valet, beslutet är MITT! Det räcker inte med en dags avslappning eller två, ett träningstillfälle eller så, jag måste vara uthållig och konsekvent.

Jag tänker så här: Hur lång tid tog det för kroppen att låta en kroppsdel bli så stel och vad bidrog till att detta skedde? Då måste jag lyssna och ge kroppen tid att återhämta sig och återskapa harmonin för att bli "frisk".

Läs gärna artikeln i Kuriren så får du veta mer om hur det känns att ha en spik i foten och förhoppningsvis själv inskaffar en spikmatta för din/familjens hälsa!

No comments: