Thursday, September 10, 2009

Eteriska oljor

Livet är spännande, speciellt när jag hittar nya vägar att gå.....

Den senaste tiden har jag vilat från det mesta som varit igångsättande men efter att ha varit på en träff där vi lärde oss ytterligare om For Ever Young Livings oljor har intresset bluppat upp igen. Som jag skrivit tidigare så mår jag verkligen bra av att känna doften av samt arbeta med de renaste eteriska oljorna. Dofterna når det limbiska systemet och väcker mina livsandar.

I tre dagar har jag "lekt" med olika oljor som har olika påverkande frekvenser och känner hur det händer saker både i det inre samt det yttre. Smärtande ställen har mjukats upp, iskyla har släppt, urinblåsa och njurar har engagerats och sömnen har varit djup och avslappnande. Jag bär ju fortfarande en saknad och sorg efter min lilla mammas bortgång men jag känner hur det lättar dag för dag.

Nyfikenheten och vetgirigheten börjar spira i mig så nu är det riktigt intressant med alla nya rön. Min underbare man är med mig på resan och vi provar oljorna mot olika tillstånd och krämpor. Vi följer en egen skala där vi graderar smärtan för att se om och hur mycket den avtar efter behandlingen. Min man arbetade med luftrören igår och sjönk från fem till minus ett vilket var positivt för honom, han kände sig nöjd. Jag började på åtta och sjönk till ½ grad när jag var färdig med mitt bäcken. (10 är värst och noll är ingenting! )

Oljorna valde vi efter doft, känsla och lust. Det var spännande........
Monika Palo www.livskraft.info www.driftig.nu Bloggar livskraftinorr

No comments: