Tuesday, September 08, 2009

LIvsträdsmeditation 090909

En tänkbar meditation idag och imorgon då det är en speciell dag enligt Maya kalendern!

LIVSTRÄDSMEDITATION.

1. Länka dig till livsträdet genom att tänka: Jag är i förbindelse med det universella livsträdet. Jag föreställer mig att jag befinner mig nere vid trädets rötter och att vi är många som har samlats där. Vi fattar varandras händer och ger energi till livsträdet. Genom att använda följande tankar och ord befäster vi budskapet:

2. Jag är kreativ, Jag är kärlek. Allt är ett.

Gör meditationen så länge du kan hålla fokus 15 - 30 minuter

När du mediterar är du i förbindelse med med den nya energivågen. Tänk dig en våg av ljusenergi som går genom livsträdet. Tänk hur trädet drar till sig energin och omvandlar det till en ny stark kraft som kan användas till att skapa nya ideér och en inovation för jorden. Nyskapande av giftfri teknologi, en ekonomisk balans som globalt ser till att alla får del av välfärden. Den här meditationen kräver respekt för Moder Jord.

Livsträdet går från universum ner till Moder Jord. Trädet växer i universum och ger kraft och näring till allt som existerar här. När trädet får positiv energi så kommer det att bära mycket hälsobringande frukt som gagnar oss alla. Nu när vi är så många människor som förstår vikten av att öppna oss och bli medvetna så ökar möjligheten om en stor nyskapande energivåg som förhöjer livet.

Så, besluta dig för att välja positiva tankar de här dagarna, det kan hjälpa evolutionen att skapa än större harmoni!
Den här bilden presenteras som "Den nya energivågen!"

Från den 9/9 2009, så har vi en möjlighet att förhöja energinivån inför kommande Maya period som kallas för "nattenergin" och pågår mellan 7/11 2009-2/11 2010.

Den 7:e november så kommer vi in i det här skiftet som pågår i 360 dagar till den 2 november 2010. Den här "nattenergin" kan skapa förbryllande tankar, oro, förvirring och rädsla. Det är bra att medvetet höja sinnet och använda sig av starkt förhöjande kraftfulla tankar.
Kring den 6 maj 2010 är det en "låg" punkt på den här skalan och det ska vara den sista mörka natten som Mayakalendern visar.
Läs mer på http://www.fredpajorden.se/sida21.html
Monika Palo http://www.driftig.nu/ http://www.ljuskupolen.se/

No comments: