Monday, September 07, 2009

Orange färg sätter igång

Idag är det måndag igen och dags att anpassas till arbetsveckan. Vi kom in från stugan i morse och det var lugnt på havet. Lite disigt men det var så tidigt på morgonen. Sitter och arbetar hemma på datorn just nu, har ringt några samtal och bokat träffar med olika tänkbara samarbetspartners. Ska strax äta lunch innan jag tar en snabb promenad för att lufta lungorna samt sträcka ut mig.

I helgen har jag laddat mig med orange färg via havtornbären på ön. Det var en sällsam upplevelse att få se och känna på den orange färgen. Buskarna var otroligt taggiga, kan riktigt känna smärtan Jesus kände från törnekronan på huvudet. Min smärta den satt i händer, fingrar och när saften från bären nådde såren så sved det som eld.
Men färgen var starkt påverkande som ett uppåttjack. Eldens, solnedgångens färg som ger värme och ökar kreativiteten. Det är en glad färg som jag inte kan se mig mätt på. I mitt sinnestillstånd av mammasaknad kändes den helt rätt och jag insöp kulören i mitt sinne.
Bären är dessutom väldigt C vitamin rika och syrliga och jag lär mig nu hur jag bäst kan använda dem för välmåendet.

No comments: