Saturday, September 19, 2009

Färg & Ljus Konferens på Kea i Grekland 21/9 - 26/9

Jag åker till Kea i Grekland imorgon söndag. Kea, Cykladerna, kallas för ljusets ö och ligger ca en timmes resa med färja från Aten. Jag landar i Aten efter två på natten mellan söndag och måndag, stannar kvar på flygplatsen tills jag tar buss eller taxi till färjan vid Port of Lavrio.

Konferensen startar efter lunch den 21/9 och pågår till lördag 26/9 em. Blir kvar på, för mig, den okända ön till måndag em. då jag återvänder till Aten för att invänta första morgonflyget på tisdag.

Utbildningsdagarna startar med en timmes meditation på stranden, mellan 8 - 9, för att sedan gå vidare med olika föreläsningar och workshops. Sveriges egen expert inom Monokromatiskt ljus, Karl Ryberg, håller i ett av utbildningspassen. Eftersom jag har har en LJUSKUPOL i min ägo på Färgkliniken så blir det intressant att höra och lära sig om det senaste inom just den tekniken. Förutom Karl så är det ljusexperter från hela världen som samlas på denna ljusö för att bidra till tillväxt och dela med sig om det allra senaste inom branschen. Bl.a. så kommer det att handla om ljus/färg behandlingar inom Dyslexi och andra inlärningssvårigheter.

Jag är oerhört vetgirig om hur jag maximalt kan använda mig av min kunskap och erfarenhet när det gäller användandet av färg inom behandlingar, utbildningar samt föreläsningar. Just nu känns det som om jag tömt ur mig en massa gammalt förbrukat för att göra plats för mera "matnyttigt"som för mig vidare.

Sitter på verandan på Längtan, vår stuga på ön, och skriver av mig innan det är dags för oss att ta oss till land. Jag kommer inte att vara speciellt tillgänglig den närmaste tiden och om det är någon av er som läser detta inlägg som behöver tas om hand , behandlingar, under min frånvaro så rekommenderar jag varmt att ni kontaktar:

Kraftrum, Elisabet Wennberg på Färgkliniken, Bergnäsv. 14 ellerKraftgläntan, Helén Grönberg på Qi Center, Bergnäsv. 15 i Luleå

Vänliga lördagshälsningar från Monika Palo http://www.ljuskupolen.se/ http://www.driftig.nu/ http://livskraftinorr.driftig.nu/

No comments: