Tuesday, July 04, 2006

FÄRGBEHANDLING

Färger har alltid fascinerat mig. När jag var barn kunde jag lägga mig på mage i gräset och kika på de olika kulörerna på gräset eller blommorna. I tonåren sydde jag mina kläder, ofta i pastell färger som gjorde mig glad.

Färgerna i FÄRGKUPOLEN är glada, djupa, samtidigt som de är lätta. Varje nyans är helt ren precis som färgerna är i naturen. Naturen är strukturerad och helt perfekt. Vi människor behöver också strukturen, ordningen för att må bra.

Jag cyklar mycket sommartid och iakttar, samtidigt som jag njuter av alla skiftningar i omgivningen. Det känns att kropp och själ blir uppfyllda av energi. Tanken, sinnet blir stilla och inspirationen börjar flöda.

Samma inspiration, samma lätthet i tanken får du också av en session i Färgkupolen.
Ewa och jag känner oss så nöjda, glada och säkra när vi bevittnar färgernas positiva påverkan på hjärnan/sinnet hos oss själva samt hos alla kunder.

Det ligger mycket i talesättet:
”Det största problem människan har sitter i huvudet”.
Det som är intressant är att vi kan lösa en del av det det problemet när vi är redo.

Det finns olika metoder och en av dem är Ljus- och Färgbehandlingar.

Av erfarenhet så rekommenderar vi minst fyra sessioner i följd i Färgkupolen för att uppnå maximal effekt som också håller i sig efter behandlingarna.

Första gången är du och din hjärna oftast alerta i inledningen för att inte missa något, andra gången slappnar du av lite mer och vilar, tredje gången släpper du kontrollen ännu mer och försvinner en stund, fjärde gången svävar sinne, tanke iväg i lätthet, det mesta känns bekymmerslöst, kroppen är helt avslappnad och tiden försvinner.
Det är verkligen värt att prova!
Vad vore livet utan färg? Undrar Monika

No comments: